Το Έργο - The project

Subject: Virtual Tours of Athens and Drogheda  Θέμα: Εικονικές περιηγήσεις στην Αθήνα και στην Drogheda
Students: 13-16 years of age Οι μαθητές : 13-16 ετών
Duration: 6 months Διάρκεια :6 μήνες

The aim of the project is to promote cultural understanding between adolescent students in Greece and Eire, who come from different social, cultural and religious backgrounds and live in vastly different residential conditions. Athens is a large city of three million inhabitants and the 49th High School is located in urban environment, while Drogheda is a small town of about 40,000 people, situated about fifty kilometres north of Dublin, and now acts as a overflow of the Dublin conurbation. Both areas have an important historical background, which the students will share, together with the experience of their contemporary environment, through a series of photographs the theme of which they will choose themselves as most representative, together with explanatory captions and articles. The photographs will be grouped in Power Point presentations according to a main theme each time. The proposed order of the above mentioned presentations will be structured following a "from the inside towards the outside" pattern, as the students will begin the presentation of their world with their school with pictures of the school and articles related to their everyday experience of it, as well as articles about education in Greece. The second presentation will focus on their neighbourhood, the third on a well known historical site which will be coupled with articles on what makes the site "historical", and so on.
 

Σκοπός του έργου είναι να βοηθήσει τους έφηβους μαθητές της Ελλάδας και της Ιρλανδίας να κατανοήσουν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της άλλης χώρας. Οι διαφορές εντοπίζονται στο διαφορετικό κοινωνικό, πολιτισμικό και θρησκευτικό πλαίσιο που ζουν οι μαθητές καθώς και στο γεγονός ότι οι δυο πόλεις διαφέρουν αρκετά σε κάποια σημεία ενώ μοιάζουν σε κάποια άλλα. Η Αθήνα είναι μια τεράστια πόλη τριών και πλέον εκατομύρίων κατοίκων και το 49ο Γυμνάσιο βρίσκεται σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, ενώ η Drogheda είναι μια μικρή πόλη 40.000 κατοίκων που βρίσκεται περίπου πενήντα χιλιόμετρα βόρεια του Δουβλίνου. Και οι δυο πόλεις έχουν ένα σημαντικό ιστορικό υπόβαθρο, το οποίο οι μαθητές θα μοιραστούν με μια σειρά παρουσιάσεων που θα περιλαμβάνουν, φωτογραφίες με μικρά συνοδευτικά κείμενα (λεζάντες), κάποια άρθρα εμπνευσμένα από τις φωτογραφίες κλπ. Οι φωτογραφίες θα είναι ομαδοποιημένες σε παρουσιάσεις του PowerPoint και κάθε τέτοια παρουσίαση θα αποτελεί και μια μικρή περιήγηση στην κάθε πόλη. Η προτεινόμενη σειρά των παρουσιάσεων θα είναι δομημένη "από μέσα προς τα έξω", έτσι ώστε οι μαθητές ξεκινώντας από την παρουσίαση τους εαυτού τους να περάσουν στην παρουσίαση του σχολείου τους, της γειτονιάς τους και μετά να "ξεδιπλωθούν" σε πιο μακρινές περιηγήσεις σε ιστορικές διαδρομές μέσα στην πόλη τους.

Work schedule
The students decide collectively about the content of each presentation and on the order of the presentations. They will work in groups of 3 to 4 students aiming to produce at least one presentation per month. As the project evolves they can link the individual presentations, thus creating one large "virtual tour" of their city as they experience it in their everyday lives and they will discuss and comment on each other's work and ask questions that may arise, through synchronous or asynchronous media.

The students will:

  • Realize the existence of differences as well as similarities in the lives of students in European countries

  • Get to know the culture underlying the students' life in another European country

  • Learn to appreciate the benefits of team work

  • Locate cultural milestones which influence their own understanding of the world and connect them to places of importance which they will then photograph

  • Will need to consult with other teachers of the school, in order to produce valid articles on various subjects (such as architecture, religion, history etc), which will give a cross-discipline character to their work

  • Will practice English as a foreign language

  • Will learn to use presentation tools (PowerPoint) as well as picture processing tools, synchronous and asynchronous media and the Internet.

Πορεία των εργασιών
Οι μαθητές θα αποφασίσουν από κοινού για το περιεχόμενο της κάθε παρουσίασης καθώς και τη σειρά υλοποίησης τους. Θα εργαστούν σε ομάδες 3 - 4 ατόμων οι οποίες θα επεξεργάζονται τμήματικά την κάθε παρουσίαση. Ελάχιστος στόχος είναι η παραγωγή μιας παρουσίασης κάθε μήνα. Καθώς το έργο θα εξελίσσεται οι παρουσιάσεις θα συνδέονται σιγά σιγά η μια με την άλλη δημιουργώντας έτσι μια μεγάλη "εικονική περιήγηση" της πόλης τους όπως την ζουν στην καθημερινή τους ζωή. Οι μαθητές θα ανταλλάξουν απόψεις, σχόλια και ερωτήσεις με τους συναδέλφους τους από την άλλη πόλη μέσω ασύγχρονης η/και σύγχρονης επικοινωνίας.

Οι μαθητές:

  • Θα συνειδητοποιήσουν τις διαφορές και τις ομοιότητες στις ζωές τους σε διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες.
  • Θα μάθουν για την κουλτούρα που αποτελεί τη βάση της ζωής των μαθητών σε μια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα.
  • Θα μάθουν να εκτιμούν τα οφέλη της ομαδικής εργασίας
  • Θα εντοπίσουν σημαντικά πολιτιστικά μνημεία τα οποία επηρεάζουν την κατανόηση που έχουν για τον κόσμο  και θα τα συνδέσουν με σημαντικά μέρη τα οποία και θα φωτογραφήσουν.
  • Θα χρειαστεί να ζητήσουν τη συνδρομή καθηγητών διαφόρων ειδικοτήτων από το σχολείο τους προκειμένου να θίξουν θέματα που έχουν να κάνουν με τη θρησκεία, την ιστορία, την αρχιτεκτονική κλπ.
  • Θα εξασκήσουν τα Αγγλικά τους και παράλληλα θα χρησιμοποιήσουν εργαλεία παρουσίασης (PowerPoint) καθώς και εργαλεία επεξεργασίας εικόνας καθώς και σύγχρονους και ασύγχρονους τρόπους επικοινωνίας στο Διαδίκτυο.
Student Production
The students will produce
  • Pictures which they will take and process themselves
  • Short videos
  • Written articles in English, on various subjects related to the pictures
  • PowerPoint presentations including the pictures and the articles mentioned
  • WebPages which will be published in the two collaborating schools' websites

Παραγωγή των μαθητών
Οι μαθητές θα παράγουν

  • Φωτογραφίες τις οποίες θα τραβήξουν και θα επεξεργαστούν οι ίδιοι.

  • Μικρής διάρκειας βίντεο.

  • Άρθρα γραμμένα στα αγγλικά σχετικά με τις φωτογραφίες

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint

  • Ιστοσελίδες οι οποίες θα δημοσιευτούν στο site του σχολείου τους.

Επιβλέποντες καθηγητές:
Μάρθα Παπαγεωργίου & Χρήστος Μοτσενίγος -
49ο Γυμνάσιο Αθήνας, Kevin Brogan - St. Joseph's Secondary School

 

 

Επιστροφή - Back