Διαδικασία
Παρακάτω περιγράφεται η διαδικασία που θα ακολουθήσει η κάθε ομάδα μαθητών για να επιτύχει το στόχο της.
Η όλη εργασία αποτελείται από 4 δραστηριότητες:
1η Δραστηριότητα
Η πρώτη δραστηριότητα είναι κοινή για όλες τις ομάδες. Σε αυτή τη δραστηριότητα θα «προθερμανθείτε». Θα θυμηθείτε, συμβουλευόμενοι τις πηγές, την αναγκαιότητα ύπαρξης των γλωσσών προγραμματισμού υψηλού επιπέδου, τη λειτουργία των μεταφραστικών προγραμμάτων και τις κατηγορίες τους. Πηγές: http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSB102/536/3538,14536/index1_1.html (ενότητα 1.5) http://el.wikipedia.org/wiki/Γλώσσα_προγραμματισμού https://foss.ntua.gr/wiki/index.php/Γλώσσες_Προγραμματισμού http://el.computers.wikia.com/wiki/Γλώσσες_Προγραμματισμού http://el.wikipedia.org/wiki/Γλώσσα_μηχανής http://el.wikipedia.org/wiki/Μεταγλωττιστής http://el.wikipedia.org/wiki/Διερμηνέας_(πληροφορική) http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programming_languages Άφου μελετήσετε τις πηγές, να απαντήσετε στις ερωτήσεις που θα βρείτε εδώ. |
2η Δραστηριότητα
Ομάδα Basic 1) Αρχικά θα πρέπει να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό της γλώσσας. 2) Κατόπιν θα μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας (αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό). Πηγές: http://inventors.about.com/library/inventors/blbasic.htm http://el.wikipedia.org/wiki/BASIC http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/BASIC+(programming+language) 3) Τέλος θα αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρήση της γλώσσας. Πηγές: http://www.techopedia.com/definition/27138/beginners-all-purpose-symbolic-instruction-code-basic Τα αποτελέσματα της εργασίας σας θα τα
καταγράψετε στο αρχείο: pl_2_basic.doc
Ομάδα Pascal 1) Αρχικά θα πρέπει να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό της γλώσσας. 2) Κατόπιν θα μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας (αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό). Πηγές: http://el.wikipedia.org/wiki/Pascal_(γλώσσα_προγραμματισμού) http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Pascal+(programming+language) 3) Τέλος θα αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρήση της γλώσσας. Πηγές: http://groups.engin.umd.umich.edu/CIS/course.des/cis400/pascal/pascal.html http://www.techopedia.com/definition/3940/pascal Τα αποτελέσματα της εργασίας σας θα τα
καταγράψετε στο αρχείο: pl_2_pascal.doc
Ομάδα C 1) Αρχικά θα πρέπει να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό της γλώσσας. 2) Κατόπιν θα μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας (αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό). Πηγές: http://el.wikipedia.org/wiki/C_(γλώσσα_προγραμματισμού) http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/C+(programming+language) 3) Τέλος θα αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρήση της γλώσσας. Πηγές: http://www.techopedia.com/definition/24068/c-programming-language-c http://www.howstuffworks.com/c.htm Τα αποτελέσματα της εργασίας σας θα τα
καταγράψετε στο αρχείο: pl_2_c.doc
Ομάδα Logo 1) Αρχικά θα πρέπει να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό της γλώσσας. 2) Κατόπιν θα μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας (αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό). 3) Τέλος θα αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρήση της γλώσσας. Πηγές: http://el.wikipedia.org/wiki/Logo http://users.sch.gr/glezou/yliko/logo2004.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Logo_(programming_language) http://el.media.mit.edu/logo-foundation/logo Τα αποτελέσματα της εργασίας σας θα τα καταγράψετε στο αρχείο: pl_2_logo.doc |
3η Δραστηριότητα
Ομάδα Basic Η ομάδα σας θα μελετήσει ένα πολύ απλό πρόγραμμα γραμμένο σε Basic που διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς υπολογίζει το άθροισμά τους και το εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή. Το πρόγραμμα καθώς και τις ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε
θα τα βρείτε στο αρχείο: pl_3_basic.doc
Ομάδα Pascal Η ομάδα σας θα μελετήσει ένα πολύ απλό πρόγραμμα γραμμένο σε Pascal που διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς υπολογίζει το άθροισμά τους και το εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή. Το πρόγραμμα καθώς και τις ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε
θα τα βρείτε στο αρχείο: pl_3_pascal.doc
Ομάδα C Η ομάδα σας θα μελετήσει ένα πολύ απλό πρόγραμμα γραμμένο σε C που διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς υπολογίζει το άθροισμά τους και το εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή. Το πρόγραμμα καθώς και τις ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε
θα τα βρείτε στο αρχείο: pl_3_c.doc
Ομάδα Logo Η ομάδα σας θα μελετήσει ένα πολύ απλό πρόγραμμα γραμμένο σε Logo που διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς υπολογίζει το άθροισμά τους και το εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή. Το πρόγραμμα καθώς και τις ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε θα τα βρείτε στο αρχείο: pl_3_logo.doc |
4η Δραστηριότητα
Η τέταρτη δραστηριότητα είναι κοινή για όλες τις ομάδες. α. Κάθε ομάδα θα παρουσιάσει στην ολομέλεια τα χαρακτηριστικά της γλώσσας που μελέτησε. β. Στο αρχείο pl_4_programs.pdf
υπάρχει το πρόγραμμα της 3ης δραστηριότητας
γραμμένο και στις τέσσερεις γλώσσες προγραμματισμού
που μελέτησαν οι ομάδες, αλλά και σε κάποιες
άλλες γλώσσες προγραμματισμού. Συγκρίνοντας
τους κώδικες των γλωσσών προσπαθήστε να
εντοπίσετε τις «αντίστοιχες» εντολές.
Προχωρόντας τη συγκριτική μελέτη απαντήστε σε ερωτήματα όπως: γ. Να αναφέρετε στην ολομέλεια παρατηρήσεις, δυσκολίες αλλά και ενδιαφέροντα στοιχεία που προέκυψαν κατά την υλοποίηση των δραστηριοτήτων. |