Menu:


Η παρούσα ιστοεξερεύνηση είναι διερευνητική των δυνατοτήτων της μεθόδου.

Περισσότερα...

Συμβουλή:

Διαβάστε προσε- κτικά τις οδηγίες που σας δίνονται, ανταλλάξτε από- ψεις, οργανώστε την ομάδα σας και μη διστάζετε να ζητάτε τη γνώμη ή τη βοή- θεια του καθηγη- τή σας!

Version: 1.0
(Νοέμβριος, 2013)

Διαδικασία

Παρακάτω περιγράφεται η διαδικασία που θα ακολουθήσει η κάθε ομάδα μαθητών για να επιτύχει το στόχο της.

Η όλη εργασία αποτελείται από  4 δραστηριότητες:

1η Δραστηριότητα

Η πρώτη δραστηριότητα είναι κοινή για όλες τις ομάδες.

Σε αυτή τη δραστηριότητα θα «προθερμανθείτε». Θα θυμηθείτε, συμβουλευόμενοι τις πηγές, την αναγκαιότητα ύπαρξης των γλωσσών προγραμματισμού υψηλού επιπέδου, τη λειτουργία των μεταφραστικών προγραμμάτων και τις κατηγορίες τους.

Πηγές:

http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSB102/536/3538,14536/index1_1.html      (ενότητα 1.5)

http://el.wikipedia.org/wiki/Γλώσσα_προγραμματισμού

https://foss.ntua.gr/wiki/index.php/Γλώσσες_Προγραμματισμού

http://el.computers.wikia.com/wiki/Γλώσσες_Προγραμματισμού

http://el.wikipedia.org/wiki/Γλώσσα_μηχανής

http://el.wikipedia.org/wiki/Μεταγλωττιστής

http://el.wikipedia.org/wiki/Διερμηνέας_(πληροφορική)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programming_languages

Άφου μελετήσετε τις πηγές, να απαντήσετε στις ερωτήσεις που θα βρείτε εδώ.

 

2η Δραστηριότητα

Ομάδα Basic

1) Αρχικά θα πρέπει να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό της γλώσσας.

2) Κατόπιν θα μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας (αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό).

Πηγές:

http://inventors.about.com/library/inventors/blbasic.htm

http://el.wikipedia.org/wiki/BASIC

http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/BASIC+(programming+language)

3) Τέλος θα αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρήση της γλώσσας.

Πηγές:

http://www.techopedia.com/definition/27138/beginners-all-purpose-symbolic-instruction-code-basic

Τα αποτελέσματα της εργασίας σας θα τα καταγράψετε στο αρχείο: pl_2_basic.doc


Ομάδα Pascal

1) Αρχικά θα πρέπει να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό της γλώσσας.

2) Κατόπιν θα μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας (αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό).

Πηγές:

http://el.wikipedia.org/wiki/Pascal_(γλώσσα_προγραμματισμού)

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Pascal+(programming+language)

3) Τέλος θα αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρήση της γλώσσας.

Πηγές:

http://groups.engin.umd.umich.edu/CIS/course.des/cis400/pascal/pascal.html

http://www.techopedia.com/definition/3940/pascal

Τα αποτελέσματα της εργασίας σας θα τα καταγράψετε στο αρχείο: pl_2_pascal.doc


Ομάδα C

1) Αρχικά θα πρέπει να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό της γλώσσας.

2) Κατόπιν θα μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας (αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό).

Πηγές:

http://el.wikipedia.org/wiki/C_(γλώσσα_προγραμματισμού)

http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/C+(programming+language)

3) Τέλος θα αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρήση της γλώσσας.

Πηγές:

http://www.techopedia.com/definition/24068/c-programming-language-c

http://www.howstuffworks.com/c.htm

Τα αποτελέσματα της εργασίας σας θα τα καταγράψετε στο αρχείο: pl_2_c.doc


Ομάδα Logo

1) Αρχικά θα πρέπει να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό της γλώσσας.

2) Κατόπιν θα μελετήσετε τα χαρακτηριστικά της γλώσσας (αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό).

3) Τέλος θα αναζητήσετε πληροφορίες για τη χρήση της γλώσσας.

Πηγές:

http://el.wikipedia.org/wiki/Logo

http://users.sch.gr/glezou/yliko/logo2004.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Logo_(programming_language)

http://el.media.mit.edu/logo-foundation/logo

Τα αποτελέσματα της εργασίας σας θα τα καταγράψετε στο αρχείο: pl_2_logo.doc

 

3η Δραστηριότητα

Ομάδα Basic

Η ομάδα σας θα μελετήσει ένα πολύ απλό πρόγραμμα γραμμένο σε Basic που διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς υπολογίζει το άθροισμά τους και το εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή.

Το πρόγραμμα καθώς και τις ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε θα τα βρείτε στο αρχείο:  pl_3_basic.doc


Ομάδα Pascal

Η ομάδα σας θα μελετήσει ένα πολύ απλό πρόγραμμα γραμμένο σε Pascal που διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς υπολογίζει το άθροισμά τους και το εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή.

Το πρόγραμμα καθώς και τις ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε θα τα βρείτε στο αρχείο:  pl_3_pascal.doc


Ομάδα C

Η ομάδα σας θα μελετήσει ένα πολύ απλό πρόγραμμα γραμμένο σε C που διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς υπολογίζει το άθροισμά τους και το εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή.

Το πρόγραμμα καθώς και τις ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε θα τα βρείτε στο αρχείο:  pl_3_c.doc


Ομάδα Logo

Η ομάδα σας θα μελετήσει ένα πολύ απλό πρόγραμμα γραμμένο σε Logo που διαβάζει από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς υπολογίζει το άθροισμά τους και το εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή.

Το πρόγραμμα καθώς και τις ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσετε θα τα βρείτε στο αρχείο:  pl_3_logo.doc

 

4η Δραστηριότητα

Η τέταρτη δραστηριότητα είναι κοινή για όλες τις ομάδες.

α. Κάθε ομάδα θα παρουσιάσει στην ολομέλεια τα χαρακτηριστικά της γλώσσας που μελέτησε.

β. Στο αρχείο pl_4_programs.pdf  υπάρχει το πρόγραμμα της 3ης δραστηριότητας γραμμένο και στις τέσσερεις γλώσσες προγραμματισμού που μελέτησαν οι ομάδες, αλλά και σε κάποιες άλλες γλώσσες προγραμματισμού. Συγκρίνοντας τους κώδικες των γλωσσών προσπαθήστε να εντοπίσετε τις «αντίστοιχες» εντολές. Προχωρόντας τη συγκριτική μελέτη απαντήστε σε ερωτήματα όπως:
 Ποια γλώσσα φαίνεται να υλοποιεί πιο εύκολα/σύντομα την επίλυση του προβλήματος και ποια γλώσσα σας φαίνεται πιο δυσνόητη; Ποιες γλώσσες σας φαίνονται πιο κατανοητές και γιατί; Υπάρχει κάποια γλώσσα/γλώσσες που να ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες και γιατί;
Κάθε ομάδα συζητά με τις άλλες ομάδες τα ευρήματά της.

γ. Να αναφέρετε στην ολομέλεια παρατηρήσεις, δυσκολίες  αλλά και ενδιαφέροντα στοιχεία που προέκυψαν κατά την υλοποίηση των δραστηριοτήτων.